social Media Tips social Media Tips .

social Media Tips

تبليغات در شبكه هاي اجتماعياستراتژي ديجيتال ماركتينگبازاريابي شبكه هاي اجتماعي چگونه تبليغات هدفمندي در سوشال مديا داشته باشيم

با ظهور شبكه ‌هاي اجتماعي، شكل تبليغات نيز تغيير كرده است. حالا اكثر كسب و كارها ترجيح مي‌دهند تا از طريق سوشال مديا ماركتينگ يا همان تبليغات در سوشال مديا به جذب مشتري بپردازند.

يكي از اصلي‌ترين روش‌هاي بازاريابي آنلاين، تبليغات از طريق شبكه‌هاي اجتماعي است. با استفاده از اين روش مي‌توان ترافيك زيادي را روانه وبسايت‌ها كرد و همچنين عكس‌العمل و رفتار كاربران را مورد تحليل قرار دارد. به كمك شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توان رتبه سايت در موتورهاي جستجو را نيز افزايش داد. با توجه به اين حقيقت كه ۹۰ درصد كاربران تنها از صفحه اول نتايج جستجو در گوگل بازديد مي‌‌كنند و اكثر آنها نيز فقط روي يكي از سه نتيجه اول كليك مي‌‌كنند، كسب رتبه‌هاي بالا در گوگل اهميت فراواني دارد كه به كمك بازاريابي هدفمند در سوشال مديا مي‌توان به آن دست يافت.

https://www.aradabusiness.com/wp-content/uploads/2019/10/41324334_l.jpg

سوشال مديا ماركتينگ چيست؟

به عقيده بسياري از كارشناسان، با ظهور و فراگير شدن شبكه‌هاي اجتماعي، بازاريابي با جهش قابل ملاحظه‌اي مواجه شده است. مخصوصا با تولد فيسبوك در سال ۲۰۰۴ شكل بازاريابي در شبكه‌هاي اجتماعي به كلي دگرگون شد. البته قبل از فيسبوك هم شبكه‌هاي اجتماعي ديگري وجود داشتند، اما اين پلتفرم، تاكيد زيادي روي جنبه‌هاي ماركتينگ آنلاين داشت و به همين خاطر سوشال مديا ماركتينگ را متحول كرد.

بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي كه به آن Social Media Marketing يا SMM هم گفته مي‌شود، ارتباط شما با مخاطبان‌تان را بهبود مي‌بخشد و ترافيك و بازديد وبسايت شما را بيشتر مي‌كند. با كمك SMM مي‌توانيد به توليد محتواي مفيد و هدفمند برسيد و از طريق اشتراك گذاري آن توسط خود كاربران، جامعه مشتريان خود را بزرگتر كنيد و با افراد بسيار بيشتري در ارتباط باشيد.

از آنجا كه تبليغات در سوشال مديا وقت و هزينه كمتري از شما مي‌گيرد و نتايج بهتري را به دنبال دارد، يك استراتژي بسيار مفيد براي رونق كسب و كارتان به حساب مي‌آيد. از سوشال مديا ماركتينگ مي‌توانيد به عنوان بخش عظيمي از استراتژي‌هاي بازاريابي خود بهره ببريد و برند خود را به افراد بيشتري بشناسانيد.

از سوي ديگر، استفاده از SMM در كسب و كارهاي مختلف باعث شده تا رضايت مشتريان نيز افزايش پيدا كند. آنها مي‌توانند نارضايتي خود از محصولات يك شركت را به راحتي در شبكه‌هاي اجتماعي مطرح كنند و اين كار تاثيرات منفي روي برندينگ شركت مذكور خواهد داشت. به همين دليل اكثر مديران كسب و كارها به دنبال جلب رضايت مشتريان در شبكه‌هاي اجتماعي هستند و درخواست‌ها و شكايت‌هاي آنان را خيلي سريع‌تر پيگيري مي‌كنند.

تبليغات در سوشال مديا چه مزايايي دارد؟

اهميت تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي از آنجا ناشي مي‌شود كه افراد زيادي وقت خود را در اين شبكه‌ها مي‌گذرانند و ارتباطات گسترده‌اي در آن دارند. از سوي ديگر، شبكه‌هاي اجتماعي امكانات متعدد و متنوعي را براي تبليغات در اختيار كسب و كارها مي‌گذارند. در ادامه به مهمترين مزيت‌هاي بازاريابي در شبكه‌هاي اجتماعي اشاره مي‌‌كنيم:

  • افزايش اعتبار و شهرت برند در شبكه‌هاي اجتماعي: از طريق تبليغات در سوشال مديا مي‌توانيد محبوبيت و شهرت برند خود را در بين كاربران شبكه‌هاي اجتماعي افزايش دهيد. وقتي كاربران حضور فعال شما را در يك سوشال مديا ببينند، احساس نزديكي بيشتري با كسب و كار شما مي‌كنند و اين خودش يكي از بهترين روش‌هاي اعتمادسازي است.
  • افزايش ترافيك وبسايت: يكي از اصلي‌ترين اهدافي كه شركت‌ها با فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي دنبال مي‌كنند، كشاندن مخاطبان به وبسايت شركت است. مي‌توان با استفاده از روش‌ها مختلف، كاربران را به سمت سايت هدايت كرد و از اين طريق ترافيك ورودي را افزايش داد. افزايش ترافيك سايت منجر به بالا رفتن رتبه آن و حضور موثرتر در نتايج جستجو مي‌شود.
  • دستيابي به مشتريان وفادار: مخاطبان شما در شبكه‌هاي اجتماعي از تمام فعاليت‌ها و رويدادهاي مرتبط با شما به راحتي مطلع مي‌شوند. با اطلاع‌رساني در مورد تخفيفات، مي‌توانيد آنها را به فروشگاه خودتان بكشانيد. همچنين اگر شكايت يا نارضايتي داشته باشند مي‌توانند از طريق شبكه‌هاي اجتماعي آن را با شما مطرح كنند. همه اين موارد باعث مي‌شوند تا در نهايت وفاداري مشتري به برند شما بيشتر شود.
  • كاهش هزينه‌ها: تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي يكي از ارزان‌ترين روش‌هاي بازاريابي است. با پرداخت كمترين هزينه ممكن، شما مي‌توانيد برند خودتان را به مشتري‌ها معرفي كنيد، با آنها در تعامل باشيد، ترافيك سايت خود را افزايش دهيد و در نهايت سود بيشتري كسب كنيد. همه اين موارد در حالي اتفاق مي‌افتند كه هيچ هزينه سرسام‌آوري براي تبليغات هم پرداخت نكرده‌ايد.

بهترين شبكه هاي اجتماعي براي تبليغات هدفمند در ايران

آمار جالبي وجود دارد كه مي‌گويد در هر لحظه از شبانه روز (به‌طور متوسط) حدود ۲ ميليارد نفر در اينترنت آنلاين هستند. بيش از ۲۰ درصد اين افراد، در حال گشت و گذار و تعامل در شبكه‌هاي اجتماعي هستند و بيشتر از ۵۰ درصد افرادي كه در شبكه‌هاي اجتماعي حضور دارند نيز حداقل صفحه يك برند را دنبال مي‌‌كنند. حالا همه انتظار دارند تا برندهاي مورد علاقه خودشان را در شبكه‌هاي اجتماعي ببينند و اگر يك برند مشهور در سوشال مديا فعاليت نداشته باشد با اعتراض مشتريانش مواجه خواهد شد.

امروزه شبكه‌هاي اجتماعي به شكلي با زندگي انسان پيوند خورده‌اند كه تصور زندگي كردن بدون آنها غير ممكن است. شايد هر چند سال يك بار شاهد ظهور يك شبكه اجتماعي جديد باشيم، اما به‌طور كلي استفاده افراد از اين پلتفرم‌ها هرگز كمتر نمي‌شود. به همين‌ خاطر اگر كسب و كاري مي‌خواهد زنده بماند و با مخاطبانش در ارتباط باشد، حتما بايد نگاه ويژه‌اي به سوشال مديا ماركتينگ داشته باشد. اما كدام شبكه‌هاي اجتماعي بستر مناسب‌تري براي بازاريابي آنلاين هستند؟ با توجه به مخاطباني كه اين شبكه‌ها در كشور ما دارند، مي‌توان بهترين شبكه‌هاي اجتماعي براي تبليغات هدفمند را به ترتيب زير معرفي كرد:

  1. تلگرام: با اينكه مدت زيادي از مسدود شدن تلگرام در كشور ما مي‌گذرد، اما همچنان مي‌توان از اين شبكه اجتماعي به عنوان يكي از اصلي‌ترين پلتفرم‌ها براي بازاريابي در فضاي مجازي نام برد. اين مسنجر، امكانات بسيار زيادي براي تبليغات دارد و هر روز هم به قابليت‌هاي آن اضافه مي‌شود.
  2. اينستاگرام: احتمالا از نظر فراگير بودن و محبوبيت، اينستاگرام تنها رقيب تلگرام در ايران است. يكي از بزرگترين شبكه‌هاي اجتماعي جهان كه حجم بسيار بزرگي از بازاريابي كسب و كارهاي مختلف را در بر مي‌گيرد.
  3. توييتر: توييتر يك شبكه اجتماعي متن محور است كه بيشتر حال و هواي سياسي دارد. اين سوشال مديا در سال‌هاي اخير محبوبيت زيادي در بين كاربران ايراني پيدا كرده و هر روز هم به تعداد كاربران فعال آن اضافه مي‌شود.
  4. لينكدين: اگر بخواهيم يك شبكه اجتماعي تخصصي براي كسب و كار را نام ببريم، بي‌شك بايد به لينكدين اشاره كنيم. در لينكدين موضوعات مربوط به كسب و كارها و نكات آموزشي درباره آنها مطرح مي‌شود. در لينكدين معمولا نبايد به دنبال مخاطب عادي باشيد، اما اگر مشتري متخصص مي‌‌خواهيد، بهترين جا همين پلتفرم است.
  5. فيسبوك: فيسبوك شروع كننده خيلي چيزها بود. در واقع سوشال مديا ماركتينگ به شكل امروزي با فيسبوك شروع شد و بعدها توسط ساير پلتفرم‌ها گسترش پيدا كرد. با اينكه فيسبوك يكي از قديمي‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي است، اما همچنان كاربران زيادي دارد.

براي جذب مخاطب بيشتر در سوشال مديا ماركتينگ چه كار كنيم؟

در بحث بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي، روش‌هاي زيادي براي جذب مخاطبان بيشتر وجود دارد. به عنوان مثال مي‌توانيد از سوالات تامل‌برانگيز استفاده كنيد. البته سوالي كه مطرح مي‌كنيد نبايد خيلي سخت باشد كه كسي نتواند جوابش را بدهد. فقط كافي است يك سوال جذاب مربوط به حوزه كاري خودتان مطرح كنيد تا شاهد پاسخ‌هاي كاربران باشيد. كاربرها علاقه زيادي به اظهار نظرات خودشان در موضوعات مختلف دارند و يكي از راه‌هاي تحريك آنها براي كامنت گذاشتن، همين سوال پرسيدن از آنهاست.

روش ديگر ارائه محتواي كاربردي و مفيد است. اين محتوا مي‌تواند متن، عكس يا ويديو باشد. مي‌تواند جنبه آموزشي داشته باشد؛ مثلا يك ترفند ساده براي يك مشكل متداول باشد. وقتي كاربران ببينند كه شما محتواي ارزشمند و مفيد توليد مي‌‌كنيد، براي بازديد از محتواهاي بعدي، حتما دوباره به صفحه شما مراجعه مي‌‌كنند.

يكي ديگر از موارد مهم آن است كه زمان درست پست‌گذاري را بدانيد. مثلا بايد بدانيد كه در هر كدام از شبكه‌هاي اجتماعي، كاربران در چه ساعاتي از روز يا در چه روزهايي از هفته بيشترين حضور را دارند. همچنين بايد بدانيد كه هر ساعتي براي چه نوع پست‌هايي مناسب‌تر است. مثلا در هنگام ظهر و موقع ناهار، افراد بيشتر به دنبال پست‌هاي جذاب و تفريحي هستند. در اين زمان گذاشتن پست‌هاي مهم و طولاني كار چندان عاقلانه‌اي نيست. اطلاع از ساعات اوج حضور كاربران در سوشال مديا از طريق آناليز رفتار كاربران امكان‌پذير خواهد بود. براي اطلاع از بهترين زمان پست‌گذاري در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانيد به اين مقاله گيومه پلاس مراجعه كنيد.

در اين مقاله به نكات مهم براي تبليغات هدفمند در سوشال مديا اشاره كرديم. در مقالات بعدي گيومه پلاس، درباره اهميت شبكه‌هاي اجتماعي در بازاريابي و همچنين روش‌هاي كاربردي براي تبليغات در اين شبكه‌ها بيشتر صحبت مي‌كنيم.

منبع: اينجا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۹:۳۴ توسط:allen weissinger موضوع:

Social Bookmarkingُُ چيست و چطور از آن براي سئو استفاده كنيم؟

وبسايت هايي خاصي وجود دارند كه به ما امكان مي دهند لينك URL وب سايت  يا صفحاتي از وب سايت خود را در آنجا ذخيره و به اشتراك بگذاريم. به اين سايت ها سايت هاي Social Bookmarking مي گويند. به فرآيند نشانه گذاري وب سايت ها در اين سايت ها Social Bookmarking گفته مي شود. Social Bookmarking يكي از روش هاي سئو خارجي است كه در آن لينك وب سايت يا صفحات خود را در وب سايت هاي سوشيال بوك ماركينگ ذخيره مي كنيم. اين روند از سال 1996 آغاز شد و در سال 2003 به شهرت رسيد. در اين وب سايت ها امكان به اشتراك گذاري بوك مارك ها توسط كلمات كليدي مانند هشتگ در توئتير وجود دارد. به اين صورت چنين بوك مارك هايي توسط افراد ديگر به اشتراك گذاشته مي شود. Social Bookmarking مخصوصا براي ايجاد فهرست منابع براي اهداف آموزشي و يا اشتراك گذاري با ديگران در زمينه هاي مورد علاقه بسيار مفيد است.

https://www.poonehmedia.com/images/resized/blog-org-1474-1535884019-social-bookmarking-seo.jpg

Social Bookmarking براي كسب و كارها چه مزايايي دارد؟


تعريف Social Bookmarking بدون در نظر گرفتن مزاياي آن براي كسب و كارها تكميل نمي شود. Social Bookmarking به صورت زير به كسب و كارها كمك مي كند:

  • ساخت لينك مرتبط به سايت
  • افزايش شمار بازديد كننده
  • جذب مشتريان بيشتر
  • كمك به افراد براي پيدا كردن كسب و كارها
  • كمك به كسب و كارها براي پيدا كردن كسب و كارهاي ديگر
  • افزايش ترافيك سايت

Social Bookmarking از كجا آمد؟


وقتي ما در اينترنت به دنبال يك سري اطلاعات مي گرديم برخي از صفحاتي كه به آنها علاقه منديم و مي خواهيم بعدا به آن رجوع كنيم را بوك مارك مي كنيم. اما اگر به دليلي مرورگر ما خراب شود و يا سيستم فرمت شود ديگر نمي توانيم به آنها دسترسي پيدا كنيم. ما مجبوريم دوباره در اينترنت بگرديم و اين صفحات را جستجو كنيم. براي رفع اين مشكل Social Bookmarking مطرح شد. امروز ما مي توانيم از هر كامپيوتري و هر مكاني به بوك مارك هاي خود و ديگران دست پيدا كنيم.

Social Bookmarking چه كمكي به سئو سايت ها مي كند؟

  • وب سايت هايي كه در سايت هاي بوك ماركينگ نشانه گذاري مي شوند به عنوان بك لينك هاي معتبر شناخته مي شوند. همگي ما به اهميت بك لينك ها در افزايش ترافيك سايت و رتبه بندي گوگل واقف هستيم. به همين خاطر است كه متخصصان سئو در فعاليت هاي بهينه سازيي سئو سايت خود سوشيال بوك ماركينگ را لحاظ مي كنند.

  • موتورهاي جستجو اغلب فهرست سايت هاي Social Bookmarking را در صفحه نتايج نشان مي دهند.

  • قرار گرفتن وب سايت شما در سايت هاي Social Bookmarking باعث مي شود كاربران سايت شما را در سايت هاي ديگر Social Bookmarking نيز تگ كنند. افرادي كه از وب سايت هاي Social Bookmarking براي بوك مارك كردن استفاده مي كنند معمولا بيش از يك سايت بوك مارك را برمي گزينند. با اين كار زحمت بوك مارك كردن خود را به دوش آنها قرار داده ايد.

  • افرادي كه در سايت هاي سوشيال بوك ماركينگ شما را بيايند و متوجه شوند شما در فهرست علاقه مندي ها قرار داريد نسبت به وب سايت شما نيز كنجكاو مي شوند و به آن سر مي زنند .با اين كار ترافيك سايت خود را افزايش مي دهيد و به مشتريان بالقوه بسياري دست پيدا مي كنيد.


وب سايت هاي Social Bookmarking كدامند؟


وب سايت هاي زيادي وجود دارند كه Social Bookmarking ناميده مي شوند. اين سايت ها براي فهرست كردن لينك ها و به اشتراك گذاري آنها وجود دارند .برخي از اين سايت ها براي جستجو درون آنها مبالغي دريافت مي كنند و خصوصي هستند اما برخي ديگر كاملا رايگان اند. برخي از اين سايت هاي Social Bookmarking به عبارت زير هستند:

  • Technorati.com- يك بلاگ و وب سايت بوك مارك اجتماعي كسب و كار
  • Del.icio.us- وب سايت مشهور خدمات بوك مارك اجتماعي است كه به كاربران امكان ويرايش، اضافه كردن و اشتراك بوك مارك اسناد وب سايت ها مانند لينك وب سايت، پست بلاگ و مقاله را مي دهد.
  • Yahoo- ارائه دهنده خدمات بوك ماركينگ كه بر روي هاست ياهو قرار دارد.
  • گوگل بوك ماركينگ- ارائه دهنده خدامت بوك مارك اجتماعي كه بر روي هاست گوگل قرار دارد و هم براي استفاده مردم عادي و هم كسب و كارها مفيد است.


چطور وب سايت Social Bookmarking مناسب پيدا كنيم؟


ابتدا فهرستي از Social Bookmarking Sites بيابيد. ببينيد آيا آنها هنوز فعال هستند. از ابزار multiple url opner براي اينكار استفاده كنيد. دريابيد آنها در گوگل انديس شده اند يا خير. براي اينكار آنها را در گوگل سرچ كنيد . اگر URL آن وجود داشت مي توانيد از اين سايت استفاده كنيد.

اگر URL وجود نداشت و يا با سابدامين ظاهر شد از آن اجتناب كنيد.

در اينجا ما با تحقيق و بررسي سايت ها 10 وب سايت social Bookmarking كه در سال 2018 جز برترين ها بودند را براي شما ارائه مي دهيم :

DA مخفف Domain Authority يا اعتبار دامنه است كه رقمي بين 0 تا 100 دارد.
PA مخفف Page Authority يا اعتبار صفحه است و از 0 تا 100 درجه بندي مي شود. سايت هاي برتر داراي DA و PA بالا هستند.

 

چگونه از سايت هاي social Bookmarking استفاده كنيم؟

در اين قسمت 5 سايت سوشيال بوك ماركينگ رايگان و نحوه استفاده از آن را به شما نشان مي دهيم.

1) REddit

 رديت به عنوان يك سايت سوشيال بوك ماركينگ  در سال 2005 راه انداري شد. در رديت كاربران مي توانند لينك وب سايت، محتوا، تصوير و ويدئو ثبت و به اشتراك بگذارند. كاربران ديگر نيز مي توانند به اين موارد رتبه دهند. 

گام اول:

به سايت www.reddit.com برويد. 

گام دوم:

با اكانت خود لوگ اين كنيد. اگر عضو Reddit نيستيد بر روي گزينه Sign Up  كليك كنيد و يك اكانت براي خود بسازيد. 


فيلدهاي Username و  Password را پر كنيد و بعد لوگ اين كنيد. 

گام سوم:

بعد از ورود يا همان لوگ اين بر روي Submit a new link  در صفحه اصلي را كليك كنيد. 

گام چهارم:

در پنجره Submitt to Reddit اطاعات صحيح مانند صفحه URL خود، عنوان و دسته را وارد كنيد. و  Submit را بزنيد. 

گام پنجم: 

اكنون مي توانيد bookmark خود را در پروفايل خود مشاهده كنيد. 

 2) Pinterest

سايت Pinterest در سال 2010 راه اندازي شد و يكي از سايت هاي مشهور براي اشتراك گذاري تصاوير است. از سايت Pinterest نيز مي توانيم براي Social Bookmark استفاده كنيم. كاربران مي توانند تصاوير و لينك ها را پين كنند. 

گام اول: 

به سايت www.pinterest.com. برويد . 

گام دوم: 

به سايت لوگ اين كنيد و يا اكانت خود را ثبت نام كنيد. شما همچنين مي توانيد با اكانت فيس بوك يا گوگل نيز وارد شويد. 

گام سوم:

بعد از ورد در قسمت بالا سمت راست مي توانيد نام كاربري خود را مشاهده كنيد .بر روي گزينه user كليك كنيد.

گام چهارم: 

در پروفايل خود سه گزينه مشاهده مي كنيد.  (Boards, Pins, Trieds). شما گزينه Boards را انتخاب كنيد. 

گام پنجم:

بر روي گزينه Creat Boards كليك كنيد و اطلاعات صحيح مانند نام board  خود به دلخواه مثلا User Board  را تايپ كنيد. روي دكمه Create كليك كنيد.

گام ششم:

حال بر روي board خود كه ايجاد كرديد كليك كنيد.


گام هفتم:

در user Board خود بر روي باكس  Create Pin كليك كنيد و لينك وب سايت، يا توصيفات را اضافه كنيد و يا يك عكس درگ يا آپلود كنيد. آنگاه بر  روي دكمه Next كليك كنيد. 

گام هشتم:

يك board انتخاب كنيد و ذخيره را بزنيد . 

گام نهم:

براي مشاهده روي دكمه See it Now بزنيد . 

 3) StumbleUpon


سايت StumbleUpon در سال 2001 راه اندازي شد و اكنون يكي از بهترين سايت هاي Social Bookmarking شناخته شده است كه مي تواند منبع بسيارخوبي براي افزايش ترافيك شما باشد. براي سوشال بوك ماك در سايت StumbleUpon شما ابتدا بايد در سايت ثبت نام كنيد. سپس مي توانيد URL خود را در آن قرار دهيد. 

گام اول:

به سايت StumbleUpon برويد . 

گام دوم:

لوگ اين كنيد و يا با اكانت گوگل و يا فيس بوك خود وارد شويد. 

گام سوم:

در قسمت بالا سمت راست نام كاربري خود را مشاهده مي كنيد . بر روي فلش كنار ان كليك كنيد و گزينه My Profile را انتخاب كنيد. 

 

گام چهارم:

در MY Profile بر روي گزينه Add a page در گوشه سمت راست كليك كنيد. 

گام پنجم: 

 اصلاعات صحيح مانند آدرس Url خود را وارد كنيد دسته و تگ و كلمات كليدي را در فرم add a Page وارد كنيد و سپس save را بزنيد. 


گام ششم:

صفحه خود را refresh كنيد . اكنون مي توانيد صفحه بوك مارك شده خود را در پروفايل خود مشاهده كنيد. 

4) Scoop,it

وب سايت Scoop,it در سال 2007 به عنوان يك سايت انتشار محتوا راه اندازي شد. در اين وب سايت كساني كه به دنبال بازاريابي محتوا و Social Bookmarking هستند مي توانند در اين سايت مطالب، محتوا و پست هاي بلاگ خود را به اشتراك بگذارند. 

گام اول:

به سايت  scoop.it  برويد.

گام دوم:

به سايت scoop-it لوگ اين كنيد و يا با اكانت فيس بوك و يا گوگل خود وارد شويد. اگر عضو سايت scoop-it نيستيد بر گزينه sign up now كليك كنيد و يك اكانت بسازيد. 


گام سوم:

در پروفايل خود شما يك باكس پيشنهاد مي بينيد . در اين قسمت آدرس صفحه خود را وارد كرده و بر روي گزينه >> كليك كنيد .

گام چهارم:

 اكنون فرم scoop  را پركنيد و اطلاعات صحيح مانند عنوان صفحه، تصوير، تگ توصيفات و تگ ها را وارد كنيد . آنگاه بر روي دكمه Publish كليك كنيد. 


گام پنجم:

پس از انتشاز به تب My Dashboard برويد و بر روي My Curated Scoop كليك كنيد. در اينجا مي توانيد بوك مارك صفحه خود را بيابيد. 

 

5) Diigo


Diigo در سال 2005 راه اندازي شد و به عنوان يك پلت فرم براي اشتراك صفحات وب و كاربران جهاني شناخته شد. با ثبت نام سايت Diigo مي توانيد صفحات وب سايت خود را بوك مارك كنيد.

گام اول: 

به سايت Diigo برويد .

گام دوم:

به سايت  Diigo لوگ اين كنيد و يا براي ثبت نام بر روي sign Up كليك كنيد تا يك اكانت براي خود بسازيد.


گام سوم:

 در قسمت MY Library شما يك علامت + در كادر آبي رنگ مي بينيد. بر روي اين علامت كليك كنيد و يك بوك مارك انتخاب كنيد.  


گام چهارم: 

آدرس URL و يا لينك خود را در ;كادر Bookmark وارد كنيد. و سپس Next را بزنيد. 

گام پنجم:

فرم بوك ماك رابا اطلاعات صحيح از جمله آدرس وب سايت، عنوان، تگ توضيحات و تگ ها پر كنيد. آنگاه بر دكمه Add كليك كنيد. 


نكته: تگ ها بايد داخل "  " نوشته شود و با كاما جدا شود.

گام ششم:

صفحه خود را Refresh كنيد. در قسمت My Library مي توانيد بوك مارك خود را ببينيد. 

منبع: اينجا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۴:۳۸ توسط:allen weissinger موضوع:

محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي جهان

شبكه هاي اجتماعي جزئي از زندگي روزمره حقيقي ما شده اند! و بسيار از مردم، شخصيت ها و كسب و كارها هركدام بنوعي با اين شبكه ها در ارتباط هستند! براي حضور در شبكه هاي اجتماعي خوب است با محبوبترين شبكه هاي اجتماعي در اينترنت و كاربرد و ابزار هر كدام آشنا شويم.

شبكه هاي اجتماعي منبع اصلي براي كسب و كارهاي بزرگ و كوچكي ست كه بدنبال تبليغ برند خود در اينترنت هستند. پلتفرم شبكه هاي اجتماعي براي استفاده بسيار ساده است و حتي بعضي از اين شبكه ها سرويس هاي پولي تبليغات نيز ارائه مي‌دهند ، براي كسب و كارهايي كه به دنبال مشتري و مخاطبان جديد مي‌گردند.

امروزه بسياري از چهره هاي مشهور , سياستمداران و البته بسياري از كسب و كارها به لزوم حضور در شبكه هاي اجتماعي واقفند ! قطعا ساخت صفحه در تمام شبكه هاي اجتماعي موجود امريست بيهوده , پس بهتر است با شناخت بهترين شبكه هاي اجتماعي و متداولترين رسانه هاي اجتماعي , بهترين ها را انتخاب كنيم. اما براي بهربرداري بهينه از قدرت و ظرفيت شبكه هاي اجتماعي بايد محبوب ترين اين شبكه ها را بشناسيد و آن يك را كه براي شما بهترين ست شناسايي كنيد.

https://ariadl.com/wp-content/uploads/%D8%B3%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7.png

فيسبوك – Facebook

اين بزرگترين شبكه اجتماعي موجود در اينترنت است! هم از لحاظ تعداد كاربر و هم از لحاظ اسم و رسم! در فوريه 2004 تاسيس شد، و طي اين مدت نزديك به 1.9 ميليارد نفر كاربر فعال درماه را جمع آوري كرده است ، و همين امر بصورت خودكار اين شبكه را تبديل به يكي از بهترين شبكه ها براي اتصال مردم از سراسر جهان به كسب و كار شما مي‌كند. تخمين زده مي‌شود كه بيش از دو ميليون كسب و كار كوچك و متوسط از اين پلتفرم براي تبليغ كسب و كار خود استفاده كنند.

توييتر – Twitter

شايد فكر كنيد كه محدود كردن پست هاي شما به 140 كاراكتر هيچ راهي براي تبليغ كسب و كار شما نميگذارد ، اما شكه مي‌شويد اگر بدانيد كه توييتر بيش از 320 ميليون كاربرا فعال ماهانه دارد! كه با وجود محدوديت 140 كاراكتري پستهاي آن ، كاربران باز هم درآن فعاليت مي‌كنند و به اشتراك گذاري اطلاعات مشغول ند. كسب و كارها ميتواند بوسيله توييتر با مشتري ها آينده نگر در ارتباط باشند ، به سوالات پاسخ كوتاه دهند ، آخرين اخبرا خود را منتشر كنند، از اسپمرها در امان باشند و همزمان تبليغات خود را باتوجه به كشور كاربران و بدلخواه نمايش دهند. توييتر در مارچ سال 2006 در سانفرانسيسكو تاسيس شد.

لينكدين – LinkedIn

اين شبكه در دسامبر سال 2002 تاسيس و در ماه مي سال 2003 راه اندازي شد، در ماه جون 2016 مايكروسافت پيشنهاد خريد اين شبكه را به قيمت 26.2 ميليارد دلار مطرح كرد . ليندكين براحتي محبوب ترين شبكه اجتماعي براي تبليغ حرفه اي كسب و كارهاست.اين سايت با 24 زبان زنده دنيا و با بيش از 400 ميليون كاربر عضو شده در دسترس است. LinkedIn بسيار مناسب براي كساني ست كه بدنبال ارتباط با شركت ها ، صنايع و كسب و كارهاي مشابه با كار خود هستند.

يوتيوب – YouTube

يوتيوب بزرگترين و محبوب ترين شبكه اجتماعي براي تماشا و به اشتراك گذاري ويدئو مي باشد، اين شبكه در فوريه 2005 توسط سه نفر از مديران پيپال راه اندازي شد و در سال بعد به قيمت 1.6 ميليارد دلار توسط گوگل خريداري شد. يوتيوب بيش از 1 ميليارد بازديد ماهانه دارد و دومين موتور جست و جوي پرطرفدار اينترنت پس از گوگل محسوب ميشود

اينستاگرام – Instagram

اينستاگرام يك شبكه اجتماعي تصويري و متعلق به فيسبوك ست. سايت در اكتبر 2010 راه اندازي شد و هم اكنون بيش از 500 ميليون كاربر فعال دارد. بيشتر كاربران از اين شبكه براي ارسال اطلاعات خود همچون مسافرت ، فشن ، غذا ، هنر و موضوعات مشابه استفاده مي‌كنند. همچنين خاصيت منحصربفرد اين پلتفرم وجود فيلترهايي خاص براي اديت تصاوير و ويدئوه است. تقريبا بيشاز 95 درصد كاربران اينستاگرام از فيسبوك نيز استفاده مي‌كنند.(اينستاگرام يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي در ايران و شايد محبوب ترين است!)

پينترست – Pinterest

شبيه به اينستاگرام يك تابلوي اشتراك گذاري تصويري ست. پينترست در مارچ 2010 راه اندازي شد، اين شبكه تقريبا يك تازه وارد در بين رقبا محسوب مي‌شود اما يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي است. اين پلتفرم يك تابلو اعلانات ديجيتال است جايي كه كسب و كارها مي‌توانند محصولات و داشته هاي خود را سنجاق كنند ، پينترست در سپتامبر 2015 اعلام كرد كه بيش از 100 ميليون كاربر دارد. كسب و كارهاي كوچكي كه نياز به مخاطب خانم دارند مسلما بايد در Pinterest سرمايه گذاري كنند زيرا بيش از نيمي از كاربران اين شبكه را خانم ها تشكيل مي‌دهند.

گوگل پلاس – Google+

پس از توييتر، فيسبوك و ليندكين شبكه اجتماعي Google+ محبوب ترين شبكه محسوب مي‌شود، ارزش سئو و بهينه سازي اين شبكه براي سايتها ، آنرا تبديل به يك شبكه متفاوت و ضروري براي هر كسب و كار مي‌كند. در دسامبر 2011 راه اندازي شد و تا كنون بيش از 420 ميليون كاربر جذب كرده است

گوگل پلاس به شما امكانات متنوع و سرعت بالايي را در انتشار مطالب ميدهد . شايد اين شبكه اجتماعي در ايران طرفداران زيادي نداشته باشد ولي اغلب وب مسترها و كارشناسان بازاريابي اينترنتي محتوا براي مشتريان شان از اين شبكه اجتماعي استفاده ميكنند

تلگرام – Telegram

در آگوست 2013 در روسيه راه اندازي شد اما در حال حاضر مقر اصلي آن در آلمان است. اين شبكه در ابتدا بيشتر و فقط يك پيام رسان ساده بود و به تدريج با پديدار شدن امكاناتي همچون گروه ها و كانال ها ميتوان آن را يك شبكه اجتماعي تلقي كرد.

در فوريه 2016 تلگرام اعلام كرد كه بيش از 100 ميليون كاربر فعال بصورت ماهانه در اين شبكه هستند و روزانه 350 هزار به اين عدد اضافه ميشود ، همچنين در سال جاري دو شبكه اجتماعي اينستاگرام و پيام رسان واتس اپ كه هر دو در مالكيت فيسبوك هستند اقدام به فيلتر و مسدودسازي لينك هاي تلگرام نمودند.

شيوه ساده استفاده از انبوهي از امكانات و سرعت بالا و امنيت تبادل اطلاعات اين پيامرسان را به يكي از پرطرفدارترين شبكه هاي اجتماعي تبديل كرده است

تبليغات كانال هاي تلگرامي , معرفي گروه هاي تلگرامي و شيوه هاي مختلف افزايش اعضا موجب شده تا رسانه هاي بزرگ و بسياري از كسب و كارها به سراغ اين شبكه اجتماعي بروند. البته سطح دسترسي بسيار ساده اين اپليكيشن موجب شده تا بسياري از رسانه هاييكه تحت كانال تلگرامي فعاليت ميكنند براي افزايش عضو يا اصطلاحا ممبر تلگرام شاهد دشواري هايي باشند كه با شناخت بهتر اين شبكه اجتماعي و نوع مخاطبانشان مسلما با ترفندهاي جديدي شاهد رشد و توسعه اينگونه از كانالهاي تلگرام هم خواهيم بود

Tumblr

تامبلر يكي از سخت ترين شبكه ها براي كاركردن مي‌باشد اما در عين حال يكي از جذاب ترين ها نيز است ، اين پلتفرم نوعي ميكروبلاگ توام با سوشيال مديا ست و به شما اجازه ميدهد كه در چندين فرمت مختلف مطالب خود را منتشر كنيد ، همچون پست نقل قول ، چت ، پست هاي تصويري و ويدئويي ، بنابراين شما براي انتشار پستهاي خود هيچ نوع محدوديتي نداريد. شبيه به توييت كردن در توييتر ، reblogging در Tumblr بسيار ساده ست، اين شبكه اجتماعي در فوريه 2007 توسط David Karp راه اندازي شد و هم اكنون بيش از 200 ميليون بلاگ دارد.

Flickr

فليكر يك پلتفرم به اشتراك گذاري عكس و ويدئوست كه توسط شركت كانادايي Ludicorp در فوريه 2004 تاسيس شد و بعدا در سال 2005 توسط ياهو خريداري شد ، اين شبكه بيشتر براي عكاسان و كساني كه به اشتراك گذاري عكس علاقه مندند مناسب است. طبق آمار اعلام شده در اكتبر 2015 فليكر بيش از 112 ميليون كاربر از بيش از 63 كشور جهان داشته است. و بطور ميانگين روزانه 1 ميليون تصوير در Flickr به اشتراك گذاشته مي شود.

Reddit

اين يك شبكه اخبار و سرگرمي اجتماعي ست كه كاربران درآن قادر به اشتراك لينك ها و متون خود هستند ، همچنين به واسطه سيستم راي گيري براي پست ها كاربران قادر هستند رتبه مطلب خود را در بين ديگر پست هاي همرده مشاهده كنند ، مطالب با بيشترين امتياز مثبت در بالاي صفحه اصلي هر بخش نمايش داده مي‌شود . رديت در ماه جون 2005 توسط دو همكلاسي از دانشگاه Virginia تاسيس شد و اكنون بيش از 36 ميليون كاربر عضو شده و 231 ميليون بازديدكننده ماهانه دارد.

Snapchat

اسنپ چت يك اپليكيشن پيام رسان تصويري ست كه توسط سه دانشجوي دانشگاه استفورد Reggie Brown, Evan Spiegel و Bobby Murphy در سپتامبر سال 2011 راه اندازي شد و در مدت زمان اندكي و بر طبق آمار مي 2015 ، تا كنون موفق به جذب 100 ميليون كاربر شدند ، بيش از 18 درصد كاربران تمام شبكه هاي اجتماعي از اسنپ چت استفاده مي‌كنند.

WhatsApp

واتس اپ يك نرم افزار پيام رسان براي تلفن هاي هوشمند ، رايانه ها و تبلت هاست ، اين اپليكيشن براي ارسال تصاوير ، متون ، صدا ، ويدئو و اسناد به ديگر كاربراني كه نرم افزار را بر روي سيستم شان دارند ، متكي به اينترنت است. اين شركت در ژانويه 2010 تاسيس شد و در فوريه 2014 به قيمت 19.3 ميليارد دلار توسط فيسبوك خريداري شد. امروزه بيش از يك ميليارد نفر در سراسر جهان براي ارتباط با ديگران از اين نرم افزار استفاده مي‌كنند.

Quora

سرمايه گذاري بر روي كنجكاوي بشر يك ايده هوشمندانه است كه منجر به خلق و تاسيس Quora در جون 2009 شد . اين وبسايت توسط دو تن از كاركنان سابق فيسبوك Charlie Cheever و Adam D’Angelo راه اندازي شد ، و حال مدعي ست كه بيش از 80 ميليون كاربر يكتا در ماه دارد كه بيش از نيمي از آنها از كشور آمريكا هستند. كورا كه يك شبكه اجتماعي براساس پرسش و پاسخ است بودجه سرمايه گذاري خود را به 141 ميليون دلار رسانده و در حالي كه هنوز عمومي نشده ، اما مسلما آينده دار و تماشايي خواهد بود.

Vine

با بيش از 40 ميليون كاربر ، Vine يكي از شبكه هاي اجتماعي اشتراك گذاري ويدئوست كه با سرعت در حال پيشرفت و رشد است. اين شبكه به كاربران اجازه اشتراك گذاري ويدئوهاي 6 ثانيه اي با فالورهايشان مي‌دهد، در حاليكه بنظر 6 ثانيه مدت كوتاهي براي يك ويدئوست ، كسب و كارهاي مختلف در هر سايزي نتيجه شگرفي از اين سرويس گرفته اند! شايد يكي از دلايل اين موهم اينست كه مردم تمايل و وقت كافي به تماشاي ويدئوهاي طولاني ندارند ، Vine در جون 2012 تاسيس و در اكتبر 2012 توسط توييتر خريداري شد! (قبل از راه اندازي رسمي)

Periscope

پريسكوپ يك اپليكيشن موبايلي براي تماشاي آنلاين ويدئو ست كه در فوريه 2014 توسط Joe Bernstein و Kayvon Beykpour. تاسيس شد و در مارچ 2015 به قيمت 100 ميليون دلار توسط توييتر خريداري شد. 4 ماه بعد پريسكوپ اعلام كرد كه كه از مرز 10 ميليون كاربر رد شده است و در ماه دسامبر همان سال بعنوان اپليكيشن برتر سال توسط شركت اپل انتخاب شد.

منبع: اينجا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۱۸:۲۱ توسط:allen weissinger موضوع:

ارسال بار از كانادا به ايران

كانادا كشوري در قاره آمريكاي (آمريكاي شمالي ) اين كشور داراي 10  استان مي باشد و از سه قلمرو تشكيل شده است موقعيت اين كشور را مي توان بدين صورت بررسي كرد :

از طرفين به اقيانوس آرام و اقيانس اطلس وصل شده و از شمال به اقيانوس منجمد شمالي و تنها همسايه ي جنوبي اين كشور ايالات متحده امريكا است. پايتخت اين كشور شهر اتاوا چهارمين شهر بزرگ كانادا است اين شهر با مساحت 2778 كيلومتر مربع در استان آنتاريو واقع شده است . كانادا جمعيتي در حدود 35.16 ميليون نفر دارد . واحد پول كانادا دلار كانادا است .و از شهر هاي مهم و توريست پذير آن مي توان به مونترآل ، ونكوور ، تورنتو ، كبك ، نياگارا فالز ،كلگري ، اتاوا و.. اشاره كرد.

• همان گونه كه ممكن است كه شما هم اطلاع داشته باشيد ،كشور كانادا يكي از مهاجر پذيرترين كشور هاي دنيا به حساب مي آيد و ما به شما هم وطنان گرامي خود كه قصد مسافرت ويا مهاجرت به كانادا را داريد توصيه مي كنيم كه براي فريت بار ،ارسال بار خود حتما به توضيحات زير توجه داشته باشيد:

http://basteh.co/wp-content/uploads/2017/04/yyz-teh-02.jpg

مدتي است كه مبني بر تحريم هاي ايران, همانطور كه در قسمت ارسال كننده ها به طور كامل توضيح داده ايم ديگر قادر به ارسال كالا از طريق دفاتر پست كانادا به ايران نخواهيم بود كه اين اتفاق ميتواند هم براي ما هم براي ديگر ساكنين كانادا مشكل ساز باشد اما با baste.co تمام اين مشكلات به پايان رسيده است.

مطمئنا كنجكاو هستيد كه چگونه؟ كاملا حق با شماست روند سايت baste.co به اين شكل است كه اگر شما به ايران قصد مسافرت داريد و كلا شخصي هستيد كه زياد با خود وسايل حمل نميكنيد و يا جاي خالي براي بردن بسته هاي ديگران داريد ميتوانيد از طريق بسته.كو هزينه سفر خود را جبران كنيد و يا حتي درآمد كسب كنيد.

به اين شكل كه اگر از مسافرت خود به ايران مطمئن شديد فقط كافيست به baste.co مراجعه كنيد.

 

در ابتدا كه سايت را باز ميكنيد قسمت هايي به عنوان ?When is your flight و Where*your destination براي سرچ كردن نمايان است, شما زمان پرواز خود و اينكه به كدام يك از شهرهاي ايران سفر ميكنيد را وارد كرده و سرچ ميكنيد اگر بسته اي در آن بازه ي زماني به مقصد مسافرت شما فرم شده باشد شما آنرا مشاهده كرده و ميتوانيد از طريق ايميل و يا شماره تماس فرم تقاضا كننده با ايشان ارتباط برقرار كنيد و اطلاعات مورد نياز درمورد بسته را باهم مرور و تكميل كنيد و درمورد بسته و هزينه ي در نظر گرفته شده هم بهتر است كاملا با يكديگر به توافق برسيد و همچنين مكان و زمان تحويل گرفتن بار را هم تعيين نماييد كه به چه صورت بسته قبل از روز پرواز شما به شما تحويل داده ميشود.

و در ادامه ي همين پروسه اطلاعات دقيق و كاملي از شخصي كه قرار است بسته برايشا ارسال شود هم دريافت ميكنيم و سعي بر اين داشته باشيم كه در اولين فرصت بار را به شخص مورد نظر در ايران تحويل دهيم.

 لذا اين را هم فراموش نكنيد كه شما در ازاي بردن بسته ي ساكنين شهرتان در كانادا به ايران مبلغ چشمگيري دريافت ميكنيد, از هر نظريه اي به پيشنهاد baste.co فكر كنيد اين پيشنهاد برد برد است هم بسته جابجا شده است هم شما مقداري از هزينه ي سفر خود را جبران كرده ايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۵:۲۴ توسط:allen weissinger موضوع:

استخدام مهندس بدون سابقه كار بهتر است يا با سابقه!

به نام خدا

با نگاهي به ستون استخدامي  روزنامه ها و مطبوعات مي توان اطلاعات جالبي در مورد وضعيت نيروي انساني متخصص شركتها ي ايراني دست يافت. به عنوان مثال آگهيهاي مشابه استخدام مهندس عمران با 10 سال سابقه كار و يا آگهي استخدام مهندس معمار با حداقل 8 سال سابقه كار. اين آگهي ها در يك جمله مشتركند و آن تاكيد بر سابقه كار متقاضيان است. تقريبا همه آگهي ها در ايران به همين فرمت نوشته مي شوند. براي بسياري از افراد به خصوص فارغ التحصيلان جديد، همواره اين سئوال وجود دارد. وضعيت افراد بدون سابقه كار چه مي شود. پس افراد بدون سابقه چگونه استخدام شوند، يا اگر فرصت كار به من داده نشود چگونه مي توانم سابقه كار بدست آورم.

اين مسئله نشانگر يكي از تفاوتهاي عمده ميان صنايع ايران با كشورهاي پيشرفته است. اين تفاوت ناشي از ضعف آموزش فني حين كار دراين شركتها است. شركتهاي غربي معمولا در يك زمينه خاص كاملا متخصص هستند و در لبه تكنولوژي جهاني در اين زمينه قرار دارند. اغلب آنها براي استخدام نيرو، افراد بدون سابقه را ترجيح مي دهند. اين افراد حين كار تحت آموزش قرارگرفته و زير نظر متخصصين ارشد آن سازمان مشغول به كار مي شوند و در طول زمان با نشان دادن استعداد و پرورش قابليتهاي خود در آن شركت پيشرفت كرده و به مدارج بالاتري مي رسند.

از نظر اين شركتها نيروي متخصص جزو سرمايه هاي اصلي شركت محسوب ميشود، زيرا برخلاف ماشين آلات كه به سادگي قابل جايگزيني هستند، جذب و آموزش نيروي متخصص به سالها زمان و هزينه بالا نياز دارد و از دست دادن اين نيرو به سادگي قابل جبران نيست. بنابراين اين شركتها، برنامه هاي وسيعي براي حفظ نيروهاي موجود خود دارند. از اين رو در شركتهاي خارجي، معمولا استخدام مهندسين يا كارشناسان با تجربه كمتر مورد نياز سازمان مي باشد و در صورت نياز به جايگزيني براي يك پست رده بالا، در بسياري مواقع از كارمندان و متخصصين موجود در شركت كه سالها در محيط شركت تجربه كسب كرده اند استفاده مي شود. از اين رو آگهي هاي استخدام با عنوان استخدام معماري با سليقه و خلاق، با بيش از 15 سال سابقه كار به ندرت در شركت هاي خارجي ديده مي شود.

اما در ايران مسئله برعكس است. اكثر شركتهاي ايراني، فاقد تكنولوژي جهاني هستند. آنها اغلب مونتاژكار و كار بر تكنولوژي دسته چندم غربي هستند. مديران اين شركتها به نفرات متخصص نه به عنوان سرمايه هاي شركت بلكه به عنوان نيروي كار يدي (work force) نگاه مي كنند كه هر لحظه قابل جايگزيني است. شركتهاي ايراني به ندرت براي آموزش پرسنل خود هزينه مي كنند و بسياري از آنها براي نگاهداشت پرسنل متخصص خود نيز هيچ برنامه خاصي را ندارند .به همين دليل است كه در اغلب شركتهاي ايراني نيرو يمتخصص بيش از سه يا چهارسال دريكجا نمي ماند و جذب شركت جديدي مي شود. براي جبران اين نقص، شركت مجبور به استخدام نيروي متخصص با سابقه بالا مي باشد. براي همين است كه آگهي هاي با عنوان استخدام مهندس صنايع در تهران با بيش از 15 سال سابقه و يا جذب مدير فني با 20 سال سابقه، همچنان آگهي هاي اصلي استخدامي مطبوعات است و شركتها تمايلي براي جذب نيروي بدون سابقه ندارند.

اما اين موضوع اشكالات بسيار زيادي را در آينده ايجاد مي كند. بدليل آنكه نيروي جديد با وجود آنكه سابقه بالايي دارد، در بهترين حالت نيازمند يك زمان حدودا يكساله است تا با سيستم توليد شركت جديد و نوع توليد يا خدمات، سيستم فروش و مالي و اداري و سبك مديريتي شركت جديد تطبيق يابد كه در بسياري از موارد هم نيروي جديد قابليت چنين كاري را ندارد و پس از مدتي مجبور به ترك سازمان خواهد شد. اين مسئله ضررهاي هنگفتي را به مجموعه وارد مي كند. بنابراين توصيه متخصصين منابع انساني همواره اين است كه نسبت به استخدام نيروي انساني تازه كار اقدام شود و با سرمايه گذاري بر روي آموزش اين نيرو، نسبت به ارتقاي نيروي متخصص اقدام و با اجراي برنامه هاي نگهداشت پرسنل اقدام به حفظ نيروي متخصص در درازمدت نمايند.

 

منبع:

https://vatanjob.com/should-i-recruite-new-grads-engineer


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۱:۲۹ توسط:allen weissinger موضوع:

ايده ناب براي توليد محتواي اينستاگرام و 5 تكنيك مهم براي اجراي 5

توليد و به اشتراك گذاشتن محتوا و اصلي تر از همه ي اين ها در كل داشتن محتوا در صفحه ي اينستاگراميتان اصلي ترين و پايه استفاده از اينستاگرام است بنابراين از اهميت خيلي زيادي برخوردار هستند حال آنكه صفحه ي شما تجاري باشد يا شخصي فرقي ندارد شما نيازمند ايجاد محتوايي خوب براي صفحتون هستيد.

حال اگر صفحه شما تجاري باشد نحوه ي توليد محتوا بسيار مهم است زيرا در شروع معرفي خود اولين موضوعي كه براي مخاطب چشمگير است پست هاي انتشار يافته ئذ صفحه شماست و اگر اين كار را با كيفيت كم آغاز كنيد و تصويري نامناسب از خود به جاي بگذاريد مطمئنا براي شما خوب نخواهد بود.

در گذشته عموما تصوير برداري يا گرفتن عكس ها و درست ردن ويديو هاي مختلف با افكت هاي مختلف مختص افراد حرفه اي و تعليم داده بود اما با پيشرفت تكنولوژي و راحت در دسترس بودن آن ها درست كردن محتواهاي مختلف كاري آسان تر است و عموم هم قابليت توليد آن را دارد و حتي افراد زيادي را درگير خود كرده است.

https://www.aryanotarh.com/files/content_insta_aryanotarh_1.jpeg

منبع: socialtradia.com

 

اما موضوعي كه اهميت دارد به اين شكل است كه شما بدانيد براي چه شبكه اي توليد محتوا ميكنيد به طور مثال اگر براي شبكه اجتماعي لينكدين كه يك شبكه اجتماعي كسب و كار حرفه اي است توليد محتوا مي كنيد، بايد محتواي توليدي حرفه اي تر و مناسب حرفه اي ها باشد تا توان رقابت با ساير رقيبانتان در اين شبكه اجتماعي را داشته باشد و يا شبكه هايي مثل تلگرام يا واتساپ كه بيشتر بر پايه ي نوشتن و يا شنيدن ميتواند حرفي براي گفتن داشته باشد بايد توجه داشته باشيد كه هر محتوايي رانميتوانيد به علاقه خود در هر شبكه اي انتشار دهيد بايد بيشتر توجه كنيد.

ايده ناب براي توليد محتواي اينستاگرام: 5

1. يكي از كارهايي كه ميتواند محتوا را صرفا به نام شما كند مصاحبه كردن با ديگران است حتي ميتوانيد از آدم هاي معروفي كه ميشناسيد براي اين كار استفاده كنيد كه از برند شما حمايت كنند و آشناييت خود را با محصول شما براي مخاطب توضيح دهند و حتي اگر نميخواهيد هزينه اي برايتان در برداشته باشد ميتوانيد از كاركنان شركت و يا فروشگاهتان استفاده كنيد.

2. بهترين عامل براي نزديك شدن به مخاطبانتان جلب اعتماد آنهاست ايجاد نزديكي با آنها به صورتي كه احساس اين را داشته باشند كه شما صداقت را در بازارتان به همه چيز ترجيح ميدهيد اين جاست كه كه ديگر در مسير درستي قرار گرفته ايد حالا جلب اين اعتماد چگونه ممكن است؟ بهتر است از مراحل درست شدن يا نحوه ي ارائه خدماتتان پشت صحنه هم داشته باشيد و گاهي براي مخاطبانتان به اشتراك بگذاريد در اين صورت شما نصف بيشتر مسير محبوبيت را طي كرده ايد.  ( اين نوع محتوا ترجيحا به صورت پست هاي موقتي لايو و استوري اجرا مي شود.)

3. از راه هاي ديگري كه ميتواند شما بيشتر با مخاطب آشنا كند كه اين آشناييت در طول توليد كردن محتوا بسيار برايتان مفيد خواهد بود نظر سنجي است.

شما براي اين كه بدانيد مخاطبي كه به شما علاقه مند شده و اين مسير را با شما همراهي ميكند بيشتر از اين چه توقعات و علاقه هايي داريد كه ميتوانيد با اشتراك گذاشتن اين چنين پست هايي دو نشان را هدف بگيريد اول اينكه محتوا را با متني دلپذير به اشتراك گذاشتيد دوم هم اينكه نياز مخاطب را بيشتر درك ميكني و نقاط ضعف و قدرت تجارتي كه در حال توسعه ي آن هستي بدست مي آوري.

5. مطمئنا مخاطب هاي شما جذب محتواي اصلي صفحه ي شما شده اند پس بايد دقت داشته باشيد كه نسبت به سن، جنسيت، محل زندگي، علايق و غيره بتوانيد موضوع اصلي را حفظ كنيد با توجه به اشتياقات مخاطب نسبت به تجارتتان اين گونه كاملا هويت موضوع تجارت حفظ ميشود اما علايق هم درگير هستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۴۶:۰۶ توسط:allen weissinger موضوع:

SMO اينستاگرام:4 نكته بهينه سازي صفحه و پست شما در نتايج جستجو

با توجه به قدرتي كه اينستاگرام در زمينه ي بازاريابي پيدا كرده است و موضوعيت آن از تنها پست كردن و به اشتراك گذاشتن تصاويرتان بسيار تغيير كرده است به شما توصيه ميكنيم به آخرين نكات اس ام او اينستاگرام توجه بيشتري نشان دهيد و سعي كنيد تك تك آنها را انجام دهيد.

به تازگي علاوه بر كاربرها خيلي از كسب وكارها به سمت اينستاگرام جذب شدند و اكثريت براي برند شدن و معرفي آن به ميليون ها نفر از اين شبكه استفاده ميكنند به طوري كه اغلب شبكه هاي اجتماعي ديگر عقب افتاده اند, حال تنها مزيت اين شبكه براي كسب و كار شما اين است كه خيلي نياز نيست برروي اس اي او و موتورهاي جستجو تمركز كنيد بلكه با يادگرفتن نكات مورد نياز براي تبليغات در شبكه هاي مجازي و اجتماعي به راحتي ميتوانيد شناخته شده شويد.

https://www.webmastersalam.com/wp-content/uploads/smo.jpg

Source: http://pheromonesinc.com

 

وقتي داريم از محبوبيت و كاربردي بودن اين شبكه اجتماعي صحبت ميكنيم ميتونيم اشاره كنيم كه طبق آمارهاي گرفته شده كاربرهاي اينستاگرام به 1ميليارد نفر رسيده و به عبارتي بيش از700ميليون نفر كاربر فعال هرروز در اين شبكه مشغول به اشتراك گذاشتن مطالب اند و يا از مطالب ديگران بهره ميگيرند پس مسلما اگر بخواهيد از برند خود دفاع كنيد و از رقيبان عقب نيفتيد بهتر است هرچه زودتر با نكات تخصصي اس ام او اينستاگرام آشنا شويد.

در ابتدا اين مورد را ذكر كنم كه پيج شما بايد هدفمند باشد و برنامه و هدف اصلي را كاملا از بر باشيد تا طبق آن پيش رويد و هشتگ هاي خاص طراحي كنيد و با شروع كارتون از همين هشتگ ها استفاده كنيد, هشتگ ها معرف شما هستند و تا هميشه هر كاربري بر روي هشتگتون كليك كند به شما ميرسد.

1.پيگيري هشتگ هايي كه استفاده ميكنيد.

قطعا در آغاز فعاليتتون در قسمت كپشن از مقدار خيلي زيادي هشتگ استفاده ميكنيد بعضي از آنها باعث ميشوند رابطه ي خوبي با مخاطب برقرار كنيد يا زمان نوشتن آن ميبينيد كه از جمله هشتگ هاي پربازديد است, سعي كنيد از آن مقدار زياد هشتگ اي كه استفاده ميكنيد تعدادي از پركاربردهاي آن را جدا كنيد و بيشتر از همين هشتگ ها استفاده كنيد.

2.نظارت بر هشتگ هاي رقبا

خوب در شبكه هاي اجتماعي بايد اين را هم در نظر گرفت, شما تنها شخصي نيستيد كه در حال حاضر در اينستاگرام مشغول به برند شدنيد بنابراين زماني كه هشتگ هاي خود را آناليز ميكنيد بايد حواستون به هشتگ هاي رقيبتون هم باشد, البته ممكن است تعدادي هشتگ شبيه هم داشته باشيد اما نه همه ي آنها پس بايد دقت كنيد كه هشتگ پر بيننده كدام است و فكرهايي دربارش كنيد و سعي كنيد از آنها استفاده كنيد.

3.استراتژي تعامل با كاربران

https://www.webmastersalam.com/wp-content/uploads/images-1.png

اين استراتژي بسيار لازمه صفحه اينستاگرام شماست و حتي حذف كردن اين استراتژي شايد باعث نابودي صفحه اتون شود, زيرا داشتن تعامل با مخاطبانتان بهترين استراتژي براي شماست و البته ضروري ترين آنها.

4.لايك, كامنت و اشتراك گذاشتن

علاوه بر صفحه خود در صفحات ديگر مخصوصا رقيب هاتون كه هم موضوع با شما فعاليت ميكنند فعاليت داشته باشيد و سعي كنيد با فالوورهاي اين صفحات ارتباط برقرار كنيد تا مخاطبان بيشتري را جذب كنيد كامن هاشون را لايك كنيد, جواب بديد و نظرهاي مثبت براي عقايدش بفرستيد و البته سعي كنيد اين كار را با كلمات جالب و جذب كننده انجام دهيد تا راغب شوند با شما ارتباط بگيرند اين گونه هم بيشتر ديده ميشويد هم مخاطب بدون اينكه بداند به استراتژي شما جواب مثبت داده است.

و همچنين:

از كلمات كليدي در پست هاي خود استفاده كنيد                                                

گاهي اوقات در اينستاگرام لايو برگذار كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۷:۲۵ توسط:allen weissinger موضوع:

اينستاگرام ماركتينگ در كسب وكارهاي الكترونيكي

شايد براي شما هم اين سوال پيش آمده باشد كه آيا مي توان به شبكه هاي اجتماعي پرمخاطب به عنوان راهكاري قابل اطمينان براي بازاريابي نگاه كرد يا خير؟

پاسخ اين است كه بله ,زيرا امروزه بسياري از مردم براي گذران وقت و روزشون به شدت از شبكه هاي اجتماعي استفاده ميكنند بنابراين شبكه هاي اجتماعي ميتوانند شانس بزرگي براي ديده شدن شما باشند.

 

 

و به همين دليل اينستاگرام به تنهايي ميتونه آمار معروفيت و ديده شدن شما در بين مردم را به ميزان غير قابل تصوري بالا ببره. همچنين ميتونه آمار فروش شمارو بسيار متحول كنه, و از آنجايي كه اينستاگرام در حال حاضر تنها شبكه اجتماعي است كه فيلتر نشده قابليت اين را دارد كه اين آمار را بسيار بالا و پايين ببره.

حتي مبني بر گسترش خريد و فروش صفحات اينستاگرام كه تقريبا خود به تنهايي يك كسب و كار محسوب ميشود پلتفرم هاي حرفه اي شكل گرفته اند مانند socialtradia كه ميتوانند اين مسير را براي شما آسان تر و مطمئن تر جلو بروند.

حالا هم اگر كسب و كار كوچكي داريد و علاقه مند هستيد كه گسترش اش بديد بايد ياد بگيريد كه چگونه يك اينفلوئنسر موفق باشيد و اگر زمانش رو نداريد از متخصص هاي اين حرفه كمك بگيريد.


اول از همه بگم كه اگر علاقه مند به اين حرفه ي نو پا باشيد ميتوانيد با خواندن مطالب هاي مختلف به ميزان كافي يك اينفلوئنسر نو پا شويد و در طي مسير حرفه اي تر شويد پس ببيايد در ابتدا با خواندن ابن مطلب شروع كنيم.

 

تعيين استراتژي  بازاريابي اينستاگرامي

 تعيين هدف

در ابتدا هدف خود را تعيين كنيد,كاملا آن را بررسي و براي اجراي آن دقيق برنامه ريزي كنيد.

موضوع كسب و كار خودتون رو كاملا مشخص كنيد و بدانيد كه به سمت چه هدفي ميخواين حركت كنيد

اهداف مشخص شده به شما براي تعيين استراتژي كمك مي كند, مقدار كمتري از وقتتون گرفته ميشود.

بعد سعي ميكنيم كه محتوا را به شكلي ايجاد و توليد كنيم كه نتيجه مطلوبي را حاصل شود.


حالا اين اهداف مي توانند به چه صورت ترتيب داده شوند:

 

1.محصولات را به درستي و با كيفيت بالايي به نمايش بگذاريم

2.سعي كنيم اجتماع وابسته به خودمون را داشته باشيم.

3.شناخت زيادي روي اين اجتماع تشكيل شده داشته باشيم

4.فرهنگ و ارزش هاي فابل احترام براي كسب و كارتون رو به خوبي به نمايش بگذاريم

5.به خوبي و به شكل گسترده اي تبليغات داشته باشيم

6.اخبار مربوط به كسب و كارتون رو در اختيار اجتماع خود بگذاريد و ……….

 

شناخت و آمار دقيقي از اين اجتماع داشتن كار شما را براي جذب همان اجتماع بسيار بالا ميبرد پس فكر نكنيد كار آسان و سريعي ميتواند باشد خير, اينگونه نيست براي استفاده از اين شبكه ي اجتماعي كلي راه در پيش داريد.


 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۹:۲۵ توسط:allen weissinger موضوع:

سوشال مديا و بازاريابي ايميلي را با هم تركيب كنيد

همين الاني كه اين متن را مي خوانيد مشتريان و مخاطبان شما در حال فرستادن پست در تويتر، فيس بوك و يا گشت و گذار در فاروم ها و سايت هاي ديگر و نظر دهي در آنها مي باشند. آنها در اين سايت ها در حال صحبت و يا به اشتراك گذاري مطالبي هستند كه مرتبط با تجارت شما است.

آيا شما جز اين مكالمه هستيد؟

آيا از لينك و محتواي شما صحبت مي كنند؟ اگر جز اين مكالمه نيستيد فرصت بزرگي را از دست داده ايد و مجبوريد براي اينكه برند خود و تجارت خود را تبليغ كنيد پول هاي كلاني هزينه كنيد. حتي شايد اين تبليغات تاثيرگذاري چنداني نداشته باشند. ۷۸% از مصرف كنندگان به سفارشات دوستان خود توجه مي كنند و فقط حدود ۱۴% به تبليغات اعتماد مي كنند.

بازاريابي ايميلي و سوشيال مديا متفاوت عمل مي كنند

سوشيال مديا ها بسيار پويا، سريع و تعاملي هستند. البته فاني و زودگذر هم هستند. شما اگر پستي را صبح بفرستيد و مخاطب شما بعد از ظهر به سايت وارد شود، ممكن است به خاطر حجم زياد اطلاعات به اشتراك گذاشته شده اصلا مطلب شما را نبيند. اين همان جايي است كه بازاريابي ايميلي با سوشيال مديا متفاوت است. ايميل  ارتباط صميمي تر و خودماني تري با مخاطبانتان بوجود مي آورد(از اين امكان استفاده كنيد). وقتي مخاطب شما در ميل باكس خود ايميل شما را مي خواند فقط توجهش به شما است نه هزاران هزار مطلب و پست ديگر. حتي مي تواند ايميلتان را ذخيره كند و براي دوستانش بفرستد.

حال چگونه از مزيت هاي هر دو استفاده كنيم و آنها را تركيبي استفاده كنيم؟

از ليست ايميل هاي خود براي ساختن مدياي سوشيال استفاده كنيد. يكي از نكات مهم سوشيال مديا اين است كه زماني كه مثلا در فيس بوك يك Fan يا طرفدار پيدا ميكنيد مطالب شما نه تنها براي او بلكه براي دوستان او نيز فرستاده خواهد شد يعني شما با يك تير حداقل ۵۰ نشان زده ايد(اگر فرض كنيم يك فرد حداقل ۵۰ دوست در فيس بوك دارد). از امروز در خبرنامه سايت خود آدرس سوشيال مديا هايي كه در آن عضو هستيد را نام ببريد.

از افراد بخواهيد كه به سايت و يا بلاگ شما بيايند و در خبرنامه ثبت نام كنند. حال بر عكس بالا عمل مي كنيم چون مي خواهيم از مزاياي بازاريابي ايميلي نيز استفاده كنيم. بنابراين در صفحات خود در سايت هاي سوشيال حتما آدرس ثبت نام و يا عضويت در روزنامه الكترونيكتان را هم مطرح كنيد.

مطالب خبرنامه خود را متفاوت تر در سايت هاي سوشيال قرار دهيد. به جايي اينكه همان فرمت خبرنامه را فقط در سايت هاي سوشيال به اشتراك بگذاريد، گزيده اي از محتوا، هدف محتوا يا چيزي كه فكر مي كنيد جذابيت ايجاد مي كند را از متن جدا كنيد و به اشتراك بگذاريد. سعي كنيد در ميكروبلاگ ها از MicroContent ها استفاده كنيد. البته نوشتن ميكروكانتنت هم هنر و هنرمند مي خواهد.

به هر محتوايي كه از سايت شما به اشتراك گذاشته مي شود مانند يك گوهر نگاه كنيد چون مي تواند هزاران بازديد برايتان بياورد كه شايد ميليون ها تومان هزينه تبليغاتي نتواند اين كار را انجام دهد.

منبع:اينجا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۸:۴۷ توسط:allen weissinger موضوع:

The Best Times to Post on Social Media

When is the best time to post on social media? Everyone wants to know the best times for getting the highest engagement on social media channels.

Posting the right content at the right time can make the difference between getting lots of valuable comments on your post and clicks on your links or no engagement at all.

The best time to post on social media depends on a variety of factors, including the region you’re targeting, the type of information you post, the platform, your target audience and how they interact with the platform. This means different businesses may find different times of the day work best for them.

Here are some general guidelines for the best times to post on Twitter, Facebook and LinkedIn.

Twitter

Twitter users are more active on their way to work and are more likely to use Twitter during school or work hours. For maximum retweets, post at 5 p.m., 12 p.m. and 6 p.m. 12 p.m. and 6 p.m. also deliver higher click-through rates.

The best days to tweet for business-to-business organizations is Monday through Friday, for business-to-consumer it’s the weekends and Wednesdays.

You can use tools like Followerwonk to find the optimal time tailored to your audience.

 

Frequency of posts

The shelf life of a tweet is very short and only lasts about eight hours (or in a split second depending on how your followers use Twitter). With this in mind it’s a good idea to post at least four tweets a day to ensure you maximise your exposure in the newsfeed. You can also post more than this, including retweeting your old tweets, if they are still relevant.

To save you time on Twitter you can use tools like Bufferapp or HootSuite to schedule your tweets. This means you could spend half an hour in the morning scheduling your tweets so they go out automatically during the day at certain times.

However, you will still need to check your Twitter feed regularly to monitor engagement and respond to comments.

Facebook

The best days to post on Facebook are Thursday and Friday, with Monday through to Wednesday getting the lowest engagement rates. In addition, Facebook spikes by 10 percent on Fridays.

Generally speaking, the best time of day to post on Facebook is between 1 p.m. and 3 p.m. and more broadly, 9 a.m. through to 7 p.m.

You can access the best times and days to post on Facebook by accessing your page’s insights in the posts sections. In the graph section for ‘When Your Fans Are Online’, you can see the days and times when your fans are using Facebook. This data is constantly updated so it’s a good idea to regularly check these stats to help you reach your audience.

Frequency of posts

The minimum you should be posting on Facebook is once a day. However, it depends on the type of posts and who your target audience is. You should also regularly monitor and respond to comments and questions posted on your page.

Facebook also allows you to schedule posts from your Facebook page, which means you can set aside time to schedule your posts for the coming week.

LinkedIn

The best days to post on LinkedIn are Tuesday through to Thursday during work hours. In addition, Tuesday 10 a.m. to 11 a.m. is known to get the most clicks and shares.

The worst time to post content on LinkedIn is between the hours of 10 p.m. and 6 a.m.

2015-04-06-1428363883-3806586-NET27.sm.PNG

Frequency of posts

You should post at least once a day on your LinkedIn personal profile. For company pages, aim to post at least once per week but no more than once per day. To make this process easier you can use the same articles you posted on your Twitter and Facebook profiles. You may need to change the wording of the post to ensure it suits the tone of LinkedIn.

Avoid using scheduling tools for LinkedIn as it looks very obvious your posts are coming from a third party and can seem robotic. This looks like you are not active on LinkedIn and you won’t be able to generate a high level of engagement.

If you have a LinkedIn group, posting three times a week is enough. These posts should be thought provoking and engaging to start discussions with your members. You also need to regularly check back and contribute comments to any discussions.

These recommendations for the best times to post on social media may not always be effective for every business. You should experiment with posting on social media at different times of the day with different types of content to find out what works best for your business.

About the author

Catriona Pollard is the author of ‘From Unknown To Expert’, a step by step framework designed to help entrepreneurs develop effective PR and social media strategies to become recognised as thought leaders and influencers in their field.www.UnknownToExpert.com. Catriona is also the director of CP Communications, which merges traditional PR tactics with cutting-edge social media strategies that engage consumers as well as business.

source:here


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۸:۳۵ توسط:allen weissinger موضوع: