social Media Tips social Media Tips .

social Media Tips

محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي جهان

شبكه هاي اجتماعي جزئي از زندگي روزمره حقيقي ما شده اند! و بسيار از مردم، شخصيت ها و كسب و كارها هركدام بنوعي با اين شبكه ها در ارتباط هستند! براي حضور در شبكه هاي اجتماعي خوب است با محبوبترين شبكه هاي اجتماعي در اينترنت و كاربرد و ابزار هر كدام آشنا شويم.

شبكه هاي اجتماعي منبع اصلي براي كسب و كارهاي بزرگ و كوچكي ست كه بدنبال تبليغ برند خود در اينترنت هستند. پلتفرم شبكه هاي اجتماعي براي استفاده بسيار ساده است و حتي بعضي از اين شبكه ها سرويس هاي پولي تبليغات نيز ارائه مي‌دهند ، براي كسب و كارهايي كه به دنبال مشتري و مخاطبان جديد مي‌گردند.

امروزه بسياري از چهره هاي مشهور , سياستمداران و البته بسياري از كسب و كارها به لزوم حضور در شبكه هاي اجتماعي واقفند ! قطعا ساخت صفحه در تمام شبكه هاي اجتماعي موجود امريست بيهوده , پس بهتر است با شناخت بهترين شبكه هاي اجتماعي و متداولترين رسانه هاي اجتماعي , بهترين ها را انتخاب كنيم. اما براي بهربرداري بهينه از قدرت و ظرفيت شبكه هاي اجتماعي بايد محبوب ترين اين شبكه ها را بشناسيد و آن يك را كه براي شما بهترين ست شناسايي كنيد.

https://ariadl.com/wp-content/uploads/%D8%B3%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7.png

فيسبوك – Facebook

اين بزرگترين شبكه اجتماعي موجود در اينترنت است! هم از لحاظ تعداد كاربر و هم از لحاظ اسم و رسم! در فوريه 2004 تاسيس شد، و طي اين مدت نزديك به 1.9 ميليارد نفر كاربر فعال درماه را جمع آوري كرده است ، و همين امر بصورت خودكار اين شبكه را تبديل به يكي از بهترين شبكه ها براي اتصال مردم از سراسر جهان به كسب و كار شما مي‌كند. تخمين زده مي‌شود كه بيش از دو ميليون كسب و كار كوچك و متوسط از اين پلتفرم براي تبليغ كسب و كار خود استفاده كنند.

توييتر – Twitter

شايد فكر كنيد كه محدود كردن پست هاي شما به 140 كاراكتر هيچ راهي براي تبليغ كسب و كار شما نميگذارد ، اما شكه مي‌شويد اگر بدانيد كه توييتر بيش از 320 ميليون كاربرا فعال ماهانه دارد! كه با وجود محدوديت 140 كاراكتري پستهاي آن ، كاربران باز هم درآن فعاليت مي‌كنند و به اشتراك گذاري اطلاعات مشغول ند. كسب و كارها ميتواند بوسيله توييتر با مشتري ها آينده نگر در ارتباط باشند ، به سوالات پاسخ كوتاه دهند ، آخرين اخبرا خود را منتشر كنند، از اسپمرها در امان باشند و همزمان تبليغات خود را باتوجه به كشور كاربران و بدلخواه نمايش دهند. توييتر در مارچ سال 2006 در سانفرانسيسكو تاسيس شد.

لينكدين – LinkedIn

اين شبكه در دسامبر سال 2002 تاسيس و در ماه مي سال 2003 راه اندازي شد، در ماه جون 2016 مايكروسافت پيشنهاد خريد اين شبكه را به قيمت 26.2 ميليارد دلار مطرح كرد . ليندكين براحتي محبوب ترين شبكه اجتماعي براي تبليغ حرفه اي كسب و كارهاست.اين سايت با 24 زبان زنده دنيا و با بيش از 400 ميليون كاربر عضو شده در دسترس است. LinkedIn بسيار مناسب براي كساني ست كه بدنبال ارتباط با شركت ها ، صنايع و كسب و كارهاي مشابه با كار خود هستند.

يوتيوب – YouTube

يوتيوب بزرگترين و محبوب ترين شبكه اجتماعي براي تماشا و به اشتراك گذاري ويدئو مي باشد، اين شبكه در فوريه 2005 توسط سه نفر از مديران پيپال راه اندازي شد و در سال بعد به قيمت 1.6 ميليارد دلار توسط گوگل خريداري شد. يوتيوب بيش از 1 ميليارد بازديد ماهانه دارد و دومين موتور جست و جوي پرطرفدار اينترنت پس از گوگل محسوب ميشود

اينستاگرام – Instagram

اينستاگرام يك شبكه اجتماعي تصويري و متعلق به فيسبوك ست. سايت در اكتبر 2010 راه اندازي شد و هم اكنون بيش از 500 ميليون كاربر فعال دارد. بيشتر كاربران از اين شبكه براي ارسال اطلاعات خود همچون مسافرت ، فشن ، غذا ، هنر و موضوعات مشابه استفاده مي‌كنند. همچنين خاصيت منحصربفرد اين پلتفرم وجود فيلترهايي خاص براي اديت تصاوير و ويدئوه است. تقريبا بيشاز 95 درصد كاربران اينستاگرام از فيسبوك نيز استفاده مي‌كنند.(اينستاگرام يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي در ايران و شايد محبوب ترين است!)

پينترست – Pinterest

شبيه به اينستاگرام يك تابلوي اشتراك گذاري تصويري ست. پينترست در مارچ 2010 راه اندازي شد، اين شبكه تقريبا يك تازه وارد در بين رقبا محسوب مي‌شود اما يكي از محبوب ترين شبكه هاي اجتماعي است. اين پلتفرم يك تابلو اعلانات ديجيتال است جايي كه كسب و كارها مي‌توانند محصولات و داشته هاي خود را سنجاق كنند ، پينترست در سپتامبر 2015 اعلام كرد كه بيش از 100 ميليون كاربر دارد. كسب و كارهاي كوچكي كه نياز به مخاطب خانم دارند مسلما بايد در Pinterest سرمايه گذاري كنند زيرا بيش از نيمي از كاربران اين شبكه را خانم ها تشكيل مي‌دهند.

گوگل پلاس – Google+

پس از توييتر، فيسبوك و ليندكين شبكه اجتماعي Google+ محبوب ترين شبكه محسوب مي‌شود، ارزش سئو و بهينه سازي اين شبكه براي سايتها ، آنرا تبديل به يك شبكه متفاوت و ضروري براي هر كسب و كار مي‌كند. در دسامبر 2011 راه اندازي شد و تا كنون بيش از 420 ميليون كاربر جذب كرده است

گوگل پلاس به شما امكانات متنوع و سرعت بالايي را در انتشار مطالب ميدهد . شايد اين شبكه اجتماعي در ايران طرفداران زيادي نداشته باشد ولي اغلب وب مسترها و كارشناسان بازاريابي اينترنتي محتوا براي مشتريان شان از اين شبكه اجتماعي استفاده ميكنند

تلگرام – Telegram

در آگوست 2013 در روسيه راه اندازي شد اما در حال حاضر مقر اصلي آن در آلمان است. اين شبكه در ابتدا بيشتر و فقط يك پيام رسان ساده بود و به تدريج با پديدار شدن امكاناتي همچون گروه ها و كانال ها ميتوان آن را يك شبكه اجتماعي تلقي كرد.

در فوريه 2016 تلگرام اعلام كرد كه بيش از 100 ميليون كاربر فعال بصورت ماهانه در اين شبكه هستند و روزانه 350 هزار به اين عدد اضافه ميشود ، همچنين در سال جاري دو شبكه اجتماعي اينستاگرام و پيام رسان واتس اپ كه هر دو در مالكيت فيسبوك هستند اقدام به فيلتر و مسدودسازي لينك هاي تلگرام نمودند.

شيوه ساده استفاده از انبوهي از امكانات و سرعت بالا و امنيت تبادل اطلاعات اين پيامرسان را به يكي از پرطرفدارترين شبكه هاي اجتماعي تبديل كرده است

تبليغات كانال هاي تلگرامي , معرفي گروه هاي تلگرامي و شيوه هاي مختلف افزايش اعضا موجب شده تا رسانه هاي بزرگ و بسياري از كسب و كارها به سراغ اين شبكه اجتماعي بروند. البته سطح دسترسي بسيار ساده اين اپليكيشن موجب شده تا بسياري از رسانه هاييكه تحت كانال تلگرامي فعاليت ميكنند براي افزايش عضو يا اصطلاحا ممبر تلگرام شاهد دشواري هايي باشند كه با شناخت بهتر اين شبكه اجتماعي و نوع مخاطبانشان مسلما با ترفندهاي جديدي شاهد رشد و توسعه اينگونه از كانالهاي تلگرام هم خواهيم بود

Tumblr

تامبلر يكي از سخت ترين شبكه ها براي كاركردن مي‌باشد اما در عين حال يكي از جذاب ترين ها نيز است ، اين پلتفرم نوعي ميكروبلاگ توام با سوشيال مديا ست و به شما اجازه ميدهد كه در چندين فرمت مختلف مطالب خود را منتشر كنيد ، همچون پست نقل قول ، چت ، پست هاي تصويري و ويدئويي ، بنابراين شما براي انتشار پستهاي خود هيچ نوع محدوديتي نداريد. شبيه به توييت كردن در توييتر ، reblogging در Tumblr بسيار ساده ست، اين شبكه اجتماعي در فوريه 2007 توسط David Karp راه اندازي شد و هم اكنون بيش از 200 ميليون بلاگ دارد.

Flickr

فليكر يك پلتفرم به اشتراك گذاري عكس و ويدئوست كه توسط شركت كانادايي Ludicorp در فوريه 2004 تاسيس شد و بعدا در سال 2005 توسط ياهو خريداري شد ، اين شبكه بيشتر براي عكاسان و كساني كه به اشتراك گذاري عكس علاقه مندند مناسب است. طبق آمار اعلام شده در اكتبر 2015 فليكر بيش از 112 ميليون كاربر از بيش از 63 كشور جهان داشته است. و بطور ميانگين روزانه 1 ميليون تصوير در Flickr به اشتراك گذاشته مي شود.

Reddit

اين يك شبكه اخبار و سرگرمي اجتماعي ست كه كاربران درآن قادر به اشتراك لينك ها و متون خود هستند ، همچنين به واسطه سيستم راي گيري براي پست ها كاربران قادر هستند رتبه مطلب خود را در بين ديگر پست هاي همرده مشاهده كنند ، مطالب با بيشترين امتياز مثبت در بالاي صفحه اصلي هر بخش نمايش داده مي‌شود . رديت در ماه جون 2005 توسط دو همكلاسي از دانشگاه Virginia تاسيس شد و اكنون بيش از 36 ميليون كاربر عضو شده و 231 ميليون بازديدكننده ماهانه دارد.

Snapchat

اسنپ چت يك اپليكيشن پيام رسان تصويري ست كه توسط سه دانشجوي دانشگاه استفورد Reggie Brown, Evan Spiegel و Bobby Murphy در سپتامبر سال 2011 راه اندازي شد و در مدت زمان اندكي و بر طبق آمار مي 2015 ، تا كنون موفق به جذب 100 ميليون كاربر شدند ، بيش از 18 درصد كاربران تمام شبكه هاي اجتماعي از اسنپ چت استفاده مي‌كنند.

WhatsApp

واتس اپ يك نرم افزار پيام رسان براي تلفن هاي هوشمند ، رايانه ها و تبلت هاست ، اين اپليكيشن براي ارسال تصاوير ، متون ، صدا ، ويدئو و اسناد به ديگر كاربراني كه نرم افزار را بر روي سيستم شان دارند ، متكي به اينترنت است. اين شركت در ژانويه 2010 تاسيس شد و در فوريه 2014 به قيمت 19.3 ميليارد دلار توسط فيسبوك خريداري شد. امروزه بيش از يك ميليارد نفر در سراسر جهان براي ارتباط با ديگران از اين نرم افزار استفاده مي‌كنند.

Quora

سرمايه گذاري بر روي كنجكاوي بشر يك ايده هوشمندانه است كه منجر به خلق و تاسيس Quora در جون 2009 شد . اين وبسايت توسط دو تن از كاركنان سابق فيسبوك Charlie Cheever و Adam D’Angelo راه اندازي شد ، و حال مدعي ست كه بيش از 80 ميليون كاربر يكتا در ماه دارد كه بيش از نيمي از آنها از كشور آمريكا هستند. كورا كه يك شبكه اجتماعي براساس پرسش و پاسخ است بودجه سرمايه گذاري خود را به 141 ميليون دلار رسانده و در حالي كه هنوز عمومي نشده ، اما مسلما آينده دار و تماشايي خواهد بود.

Vine

با بيش از 40 ميليون كاربر ، Vine يكي از شبكه هاي اجتماعي اشتراك گذاري ويدئوست كه با سرعت در حال پيشرفت و رشد است. اين شبكه به كاربران اجازه اشتراك گذاري ويدئوهاي 6 ثانيه اي با فالورهايشان مي‌دهد، در حاليكه بنظر 6 ثانيه مدت كوتاهي براي يك ويدئوست ، كسب و كارهاي مختلف در هر سايزي نتيجه شگرفي از اين سرويس گرفته اند! شايد يكي از دلايل اين موهم اينست كه مردم تمايل و وقت كافي به تماشاي ويدئوهاي طولاني ندارند ، Vine در جون 2012 تاسيس و در اكتبر 2012 توسط توييتر خريداري شد! (قبل از راه اندازي رسمي)

Periscope

پريسكوپ يك اپليكيشن موبايلي براي تماشاي آنلاين ويدئو ست كه در فوريه 2014 توسط Joe Bernstein و Kayvon Beykpour. تاسيس شد و در مارچ 2015 به قيمت 100 ميليون دلار توسط توييتر خريداري شد. 4 ماه بعد پريسكوپ اعلام كرد كه كه از مرز 10 ميليون كاربر رد شده است و در ماه دسامبر همان سال بعنوان اپليكيشن برتر سال توسط شركت اپل انتخاب شد.

منبع: اينجا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۱۸:۲۱ توسط:allen weissinger موضوع: