social Media Tips social Media Tips .

social Media Tips

سوشال مديا و بازاريابي ايميلي را با هم تركيب كنيد

همين الاني كه اين متن را مي خوانيد مشتريان و مخاطبان شما در حال فرستادن پست در تويتر، فيس بوك و يا گشت و گذار در فاروم ها و سايت هاي ديگر و نظر دهي در آنها مي باشند. آنها در اين سايت ها در حال صحبت و يا به اشتراك گذاري مطالبي هستند كه مرتبط با تجارت شما است.

آيا شما جز اين مكالمه هستيد؟

آيا از لينك و محتواي شما صحبت مي كنند؟ اگر جز اين مكالمه نيستيد فرصت بزرگي را از دست داده ايد و مجبوريد براي اينكه برند خود و تجارت خود را تبليغ كنيد پول هاي كلاني هزينه كنيد. حتي شايد اين تبليغات تاثيرگذاري چنداني نداشته باشند. ۷۸% از مصرف كنندگان به سفارشات دوستان خود توجه مي كنند و فقط حدود ۱۴% به تبليغات اعتماد مي كنند.

بازاريابي ايميلي و سوشيال مديا متفاوت عمل مي كنند

سوشيال مديا ها بسيار پويا، سريع و تعاملي هستند. البته فاني و زودگذر هم هستند. شما اگر پستي را صبح بفرستيد و مخاطب شما بعد از ظهر به سايت وارد شود، ممكن است به خاطر حجم زياد اطلاعات به اشتراك گذاشته شده اصلا مطلب شما را نبيند. اين همان جايي است كه بازاريابي ايميلي با سوشيال مديا متفاوت است. ايميل  ارتباط صميمي تر و خودماني تري با مخاطبانتان بوجود مي آورد(از اين امكان استفاده كنيد). وقتي مخاطب شما در ميل باكس خود ايميل شما را مي خواند فقط توجهش به شما است نه هزاران هزار مطلب و پست ديگر. حتي مي تواند ايميلتان را ذخيره كند و براي دوستانش بفرستد.

حال چگونه از مزيت هاي هر دو استفاده كنيم و آنها را تركيبي استفاده كنيم؟

از ليست ايميل هاي خود براي ساختن مدياي سوشيال استفاده كنيد. يكي از نكات مهم سوشيال مديا اين است كه زماني كه مثلا در فيس بوك يك Fan يا طرفدار پيدا ميكنيد مطالب شما نه تنها براي او بلكه براي دوستان او نيز فرستاده خواهد شد يعني شما با يك تير حداقل ۵۰ نشان زده ايد(اگر فرض كنيم يك فرد حداقل ۵۰ دوست در فيس بوك دارد). از امروز در خبرنامه سايت خود آدرس سوشيال مديا هايي كه در آن عضو هستيد را نام ببريد.

از افراد بخواهيد كه به سايت و يا بلاگ شما بيايند و در خبرنامه ثبت نام كنند. حال بر عكس بالا عمل مي كنيم چون مي خواهيم از مزاياي بازاريابي ايميلي نيز استفاده كنيم. بنابراين در صفحات خود در سايت هاي سوشيال حتما آدرس ثبت نام و يا عضويت در روزنامه الكترونيكتان را هم مطرح كنيد.

مطالب خبرنامه خود را متفاوت تر در سايت هاي سوشيال قرار دهيد. به جايي اينكه همان فرمت خبرنامه را فقط در سايت هاي سوشيال به اشتراك بگذاريد، گزيده اي از محتوا، هدف محتوا يا چيزي كه فكر مي كنيد جذابيت ايجاد مي كند را از متن جدا كنيد و به اشتراك بگذاريد. سعي كنيد در ميكروبلاگ ها از MicroContent ها استفاده كنيد. البته نوشتن ميكروكانتنت هم هنر و هنرمند مي خواهد.

به هر محتوايي كه از سايت شما به اشتراك گذاشته مي شود مانند يك گوهر نگاه كنيد چون مي تواند هزاران بازديد برايتان بياورد كه شايد ميليون ها تومان هزينه تبليغاتي نتواند اين كار را انجام دهد.

منبع:اينجا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۸:۴۷ توسط:allen weissinger موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :